Eli hain paketin tänään postista. Tilasin nyt toisen kerran lankoja netin kautta ja ihan hyvin onnistui. Harmittaa, kun asun niin pienessä kaupungissa, ettei täällä ole edes yhtä lankakauppaa. Suurin lankavalikoima taitaa olla Robin hoodissa. Jos haluaisi vähän jotain erilaista lankaa tai eri värejä, niin ainut paikka on internet. Pitänee ottaa selvää onko tuolla lähellä olevassa suuremmassa kaupungissa yhtään lankakauppaa, sielläkään.

Ja minua ärsyttää tämä Novitan ylivalta lankamarkkinoilla. Kun ei ole edes muuta vaihtoehtoa. Tosin nuo Novitan nalle, hupanen ja seiskaveikka kyllä minulle riittää pitkäksi aikaa.. Haluaisin vaan voida valita. Ja nyt kaikissa muissa, paitsi huopasessa, olen törmännyt ihan kamaliin solmuihin. Sen ainakin olen oppinut, että kun aloitan uutta kerää, niin ensin kerin sen itse uudelleen ja selvittelen kaikki solmut matkalla. Säästyy monelta murheelta.
Ja puikot! Eihän täällä myydä mitään muita, kun noita alumiinisia tai muovisia puikkoja. En voi edes kokeilla. Ja mitään välikokoja ei ole. Hyvä, että edes nuo lempparini 2,5puikot löysin.

Niin. Postista tuli siis kivoja lankoja.

SandnesGarnin tumman violettia tovea kaksi kerää, joka huopuu pesukoneessa. Näistä tulee tietenkin huovutetut ballerinat. Lanka ei muuten ole ihan niin tummaa kuin kuvassa, vaan sellaista tummaa luumua. Juuri ihanaa. Niinikään keltainen lanka on SandnesGarnin. Sisua kuitenkin. Sekin on vähän lämpimämmän sävyistä, mitä kuvassa. Vihreä sitten on artesanon Superwash Merinoa. Ihania värejä!

Olin kyllä vähän tyhmä ja ajattelematon, sillä tuota vihreää tilasin vain tuon yhden kerän. Ja keltaista kaksi. Nuo keräthän on siis 50gramman keriä ja ei kyllä pelkästään riitä mihinkään. Pitää melkein tilata lisää, ainakin tuota vihreää. Se nyt saa jäädä odottelemaan lankakoriin parempia hetkiä ja sitä, että taas tarvitsen uusia lankoja. Jos noita vanhoja saisi kudottua pois.

Ai niin. Tuli sieltä samasta paketista KnitPron puikotkin. Paksuudella 2,5. Olen vähän sukkaa aloittanut niillä jo ja on sekä hyvää, että huonoa. Niistä sitten lisää, kun olen saanut sukan vähän pidemmälle.